23 juli 2011

Svensk mark


Tillbaka!

Igår kom vi hem från en veckas härlig semester i Danmark och Karrebaeksminde. Vi bodde i ett fint litet hus precis vid stranden och det var precis så där bra som jag hade förväntat mig. Någon enstaka dag hade vi regn, men alla andra dagar var perfekta.

Vi har fått soltimmar på stranden, flygit med en drake, saknat pappa, joggat varannan morgon, varit på loppisar, ätit fisk, grillat, spelat strandtennis, spelat fotboll, plockat bollar ur "kli-pulver-buskarna", badat, saknat pappa, druckit öl, shoppat, handlat billigt vin, träffat mina fastrar (som faktiskt bor i Malmö, men var "hemma" på en liten biltur och vi råkade springa på varandra - är det klokt?!), druckit gott vin, spelat kort, tittat på tv, saknat pappa, promenerat och mycket mycket mer.

Foton får ni när jag orkar ladda över bilderna :)
Vi längtar redan till nästa år!

Nu är vi tillbaka till regniga Skåne och det är så himla tråkigt väder. Det är så klart inget om man jämför med händelserna i Norge, men man står sig själv närmast och just nu tycker jag det är tråkigt med regn och skulle hellre velat sitta på vår terass och grilla den goda laxen istället för att tillaga den i ugnen. Visst man kan grilla ändå, men just idag känner vi inte för det. Man känner sig lite olustig och självklart tänker man mellan varven på föräldrar, syskon och vänner till dom omkomna i Norge - inte klokt det som har hänt.

Nä, kanske ett glas vin kan pigga upp i regnrusket?
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...