22 juni 2011

Stång?!

I år firar vi ju midsommar hemma hos oss. 11 vuxna och 10 barn i varierande åldrar. Vi börjar kl 11.00 med att klä stången med blommor. Det gröna fixade vi ikväll.


Så nu gäller det att gästerna tar med sig lite blommor! Själv kom jag inte ut på ängarna ikväll.. Det regnar just nu och ja fokuserade istället på städning. Inser att jag borde tagit ledigt i morgon - hinner inte med. Dock kommer räddaren i nöden i morgon nämligen min kära mamma!!

Är ni som jag med städning? Det måste vara rent när det ska komma folk?! Jag kollar aldrig hemma hos mina vänner om dom städat inför mitt besök :) kanske jag är övernitisk?
kanske jag ska slappna av lite? Men fy vad hemskt om det ligger ett lager damm där dom sätter handen... Iiiii hemskt.

Nu måste jag smörja hand.

Kram Eva

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. hehe, jag kollar heller aldrig hos någon, men håller med, man vill ha rent och fint!
    Vi firar med vänner hemma, blev ju ändringar i sista stund.. inget Halmstad i år! Men vi har en speciellt tradition sedan 2005, berättar om den på bloggen :) Det är höjdpunkten på hela dagen! Så underbart!
    Glad Midsommar!
    Kram Maya

    SvaraRadera
  2. Jag kollar ALLTID om jag hittar dammråttor hos andra :o)
    Ehhhhhh, vi ses imorgon
    Kram
    Mausi
    Ps: Vi kan väl se om vi kan hitta lite blomster på vägen

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...