27 juni 2011

Midsommar


Klockan 11.00 träffades vi - och vi började så klart med att klä midsommarstången!
Alla hade varit ute och plockat blommor som dom bidrog med - den blev jättefin!

Eller hur?!
Trots dom mörka molnen som var över oss ibland så kom det aldrig något regn :)


Silla-lunchen med snaps och sång!


Mellan lunchen och jordgubbarna så dansade vi!

Flera gånger under kvällens lopp spelades det kubb.


Ibland var inte Wille så där jättenöjd.. Men det gick snabbt över :)


Det var längesedan vi hade en typiskt svensk midsommar. Det var precis så som en midsommarafton skall vara. Både för vuxna och barn. Tycker jag alltså.. Barnen sprang ut och in hela tiden. Dom lekte och hoppade och spelade kubb och verkade ha superroligt -precis som vi vuxna. Tomas hade ordnat en himla trevlig musiktävling som vi klarade av i tre etapper mellan grillningar med mera.

Vid midnatt sa vi hej då och hade då firat Midsommarafton i 13 timmar :)

Kram Eva
ps. Dagen efter var vi tre familjer som åt silla-lunch/frukost igen! man kan ju inte sluta helt abrupt med midsommarfirandet... ds

2 kommentarer:

  1. Gillar det helt klart! Midsommar ska firas ordentligt, vi började 8,30 på morgonen och höll på till 1,30 på natten :) Och kul hade vi!
    Kram Maya

    SvaraRadera
  2. en del kända ansikten;o)))Stor kram till er

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...