9 juni 2011

Är det klokt?

Ja, det som skymtar bortom matbordet är en swimmingpool - i köket!
Bild lånat från tidningenlantliv.se

Andra delen av köket – en simhall! Bertoia-stol, byrå från Kartell, badrock och hand­dukar, Missoni, och tofflor från Marrakech.
Bild lånat från tidningenlantliv.se



idag är Wille pigg och glad och frisk, så han är på dagis och leker och stojar och har det bra. Fast i morse ville han inte lämna min famn.. Så ont det gör i hjärtat. Han blev ledsen och sträckte armarna efter mig *snyft*. I och med att han älskar sin förskola så misstänker man att det är något som är fel när han blir ledsen. Dock kom fröken fram till att han faktiskt varit ledig/borta en hel vecka - så det kan vara anledningen. Ja, vi får ju hoppas det!


kvällen är oplanerad för min del. Känns konstigt med tanke på att det är torsdag och i vanliga fall är det ju stallet som hägrar. Men, då jag inte orkade stryka igår när jag var hemma med Wille (bastuvärme i huset) så kan jag ju passa på ikväll när temperaturen har sjunkigt märkbart sedan igår. Regn, blåst och rusk är det idag. Men för mig gör det inget just nu. Jag sitter ju ändå inne och jobbar :). Synd om alla studenter bara!


kvällen för Staffan innebär nog att borra ytterligare ett hål till staketplintarna. Det går framåt - om än sakta! Det ska bli underbart skönt att få upp planket mellan oss och grannen. Det är lite väl mycket insyn nu tycker jag. Jag har dessutom planer för planket - det ska upp en fin "naturhylla" där man kan sätta fina saker och krukor på (fick rejäl inspiration hos ridfröken Eva). Längtar!


Nu ska jag förhoppningsvis iväg på lunchen och hämta mitt nya armband!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. ..pool i köket! Det hade jag behövt idag! Varmt ute och i köket har jag stått och bakat och fixat inför studentmottagningen i morgon...är lite trött nu faktiskt!
    kram!

    SvaraRadera
  2. vilket kök och med en pool i ;)
    häftigt...

    skönt med en oplanerad kväll...
    må så gott
    kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...