20 juni 2011

Aj i ryggen :(

Visst blir man sugen på jordgubbar när man ser denna bild?
Lånad från livethemma.se



Igår kröp jag runt och klippte gräskanterna.... kan väl lite smått erkänna att jag idag har jä-ligt ont i ryggen :o(


Men fint blev det! Staffan och grannen håller på för fullt med planket. Förhoppningsvis är ena sidan av planket klart till midsommar. Det hade varit så himla skönt att skärma av - grannen har ingen direkt ordning i sin trädgård. Spelar ingen roll hur fint vi har det - för man ser bara deras röra.....suck... Jag hatar röra.. Längtar tills hela planket är klart.

----------
En liten kattrapport:
Rambo
och Laban är oftast goda vänner nu. Dom leker väldigt mycket tillsammans, men ibland så blir Rambo lite väl exalterad och håller fast Laban på rygg och biter/hugger tag rejält. Då måste man gå fram och separera katterna. Laban är än för liten för att klara av Rambos stora gap (som täcker hela ryggen...). Så fortfarande är det så att vi måste ha dom separerade när vi inte är i närheten.


Nu har vi satt upp ett nät in till Willes rum - så dom får lite sällskap av varandra fast Laban är instängd. På nätterna sover Laban hos Maja. Dock sitter katterna på vars en sida om dörren och jamar och klöser och snackar. Sedan lägger sig Rambo utanför och sover.

-----------
I helgen har det varit full rulle. Har fått gjort mycket- och jag måste berätta att jag är väldigt nöjd med att sluta klockan 12 på fredagar. Helgen blir längre & man hinner med mer!

Denna vecka är det full planering inför midsommarafton som gäller. Vi ska ha midsommarfesten hemma hos oss och samtidigt så är det min 40-års fest. Här ska det fixas och donas kan ni tro!

Nu måste jag dock jobba...
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Va kul med både 40 års fest och midsommar! Förstår att det är lite som ska fixas?
    Ha det så bra!
    PS. Hoppas ryggen redan är bättre :) DS.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...