2 maj 2011

Kulor väck

Då har vi varit i Löddeköpinge och lämnat Rambo hos veterinären. Under tiden han kastrerades, vaccinerades och öronmärktes så var vi på CenterSyd. Eller ja... vi var på Max och käkade hamburgare och sedan körde vi till Zooaffären och köpte en ny transportbox (?) till Rambo. Den lilla vi lånat av Ljunggrens var på tok för liten för vår store grabb! Ny fick det bli... Hmm vi lät Staffan ta en bra färg - kanske inte det mest lyckade valet då han är lite färgblind. Han tyckte den var röd och svart - men den var rosa och svart... Ja, Maja är glad i alla fall :)


Nu är Rambo inlåst på toaletten så att han inte tror att han är Tarzan och börjar hoppa upp och ner överallt - han är fortfarande helt snurrig i planeten och ramlar mellan varven. Han har sin favve-filt, mat och dryck och toalett så han klarar sig.


Fast jag hör hans mjauande som strejkt!

Nu väntar strykbrädan och en hel höööööög med tvätt.

Kram Eva

5 kommentarer:

  1. Skönt när de är över för lilla Rambo :)
    Fin färg Staffan köpte, förstår att Maya gillar den.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Cykeltur t.Staffanstorp kan nu kännas rätt bra;-)

    SvaraRadera
  3. Usch ja, alltid lite läskigt när de små liven är snurriga efter kastrering. Men i morgon är han pigg igen :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas Rambo känner sig bättre nu, lite åt det rosa passar ju bra nu;)! Kram

    SvaraRadera
  5. Så skönt att ha fått det gjort då och slippa jamande och jalmande.
    Tvätt och mera tvätt har jag med att ta itu med...det tar ju aldrig slut?!!?!?
    Ha en fin dag idag och hoppas solen skiner över er..
    kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...