26 april 2011

Sorgligt

Det är inte skoj att få tråkiga besked, man blir rent av ledsen.. Men, man måste försöka se positivt på livet. En sak jag lärt mig är att "man lever inte genom någon annan, man lever åt och för sig själv". Det gäller bara att påminna sig själv om det mellan varven.


Så kan jag tänka när jag saknar pappa. Pappa hade inte kunnat göra mig gladare (jo genom att finnas hos mig så klart!) men vad jag menar är att man måste själv ta tag i sitt liv och försöka göra det bästa av det - ingen annan kan göra det åt en.


Usch, lät det snurrigt? Kan bero på att jag är trött och har huvudvärk. Staffan ligger med hög feber dessutom och får inte jobba i morgon. Men jag fick nästan "tvinga" honom att bli hemma. Det är ju inte bra för kroppen att tvinga den till fysiskt arbete genom smärtstillande tabletter. Nej, han hör hemma på sofflocket i morgon med mycket vätska.


Sov Gott kära ni!

Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Kloka ord! Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  2. Det är svårt och påminna sig själv oftast!!
    Ta hand om mannen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klka tankar... jag tror att sorg är en resa som tar tid och du verkar ha kommit en liten bit på vägen. Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...