20 april 2011

Så var det kväll

Det är ju fantastiskt skönt med sol och ljusa kvällar! Maja var med Matilda hela eftermiddagen (nu är dom här och ska sova över), Wille var ute i trädgården med mig och min mamma hela eftermiddagen och påtade. Vi hann även spela lite boll och kasta boll i en hink (jo, vi spelade basket...). Annars har Wille cyklat lite, vattnat lite, sopat lite, hjälpt mormor lite, sjungit lite och åkt sin motorcykel lite - en härlig dag utomhus i solen och värmen!

Jag måste ju bara tacka min kära mamma som fick sina lår tränade genom att resa sig "uppochner" hela tiden under tiden hon gjorde fint i trädgården - själv orkade jag inte, så mamma gjorde det (lyx!) Själv tog jag upp maskrosor - dock utan att böja mig ner, jag har ju rätt verktyg ;) - och sedan gödslade jag gräsmattan och slutligen så vattnade jag den rejält.

Staffan lagade supergod fiskrätt till middag när han kom hem och nu ligger vi i soffan och jäser.

En skön, ledig-från-stallet-dag!

Kram till er alla - sov gott!
ps. Rätt tjej vann "Sveriges Mästerkock - hurra!" ds

4 kommentarer:

  1. Självklart ses vi i morgon )
    Kvasten är laddad, färgat katten svart! Och köpt ny GPS så i år ska jag komma i tid :)))

    SvaraRadera
  2. vilken härlig dag du haft :)

    kramar

    SvaraRadera
  3. Vad ni har grejat! Skönt att Sveriges mästerkock är över, inte för att det har varit tråkigt men skönt med en serie mindre att följa! Ja, hon var en värdig vinnare! Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter som en mysig dag!

    JaAg har följt alla avsnitt av Sveriges mästerkock!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...