15 april 2011

Landgång


Hipp Hurra för fredag idag!


Denna vecka har gått i ett rasande tempo. Förstår inte att det redan är en vecka sedan som vi åkte på weekend-tripp till goda vänner. Jisses... Ja, ja, det är ju inget att hänga läpp för - tvärtom! Ledigt är härligt!


Ikväll ska vi ha fredagsmys så klart. Vi tar fram grillen (oavsett väder - just nu ser jag inget ut genom fönstret pga dimman) gör en ny grillsås vi blev tipsade om igår när vi tittade på Landgång på svt 1. Recept längst ner - låter jättegott!! Efter det blir det ryggläge i soffan tillsammans med barnen och en skål med popcorn och "Så ska det låta". Tja, det låter ganska så skönt i mina öron faktiskt.


I morgon laddar Staffan och Simon för att hjälpa svärmor att flytta och jag tänkte lura med mig Wille till Erikshjälpen. Kanske dom har en sådan fåtölj som vi är ute efter att ha framför brasan.. Annars kör jag hem och städar lite och förbereder för eftermiddagen när Mausi & Stefan och barnen kommer - kul!!


Önskar er alla en jätteskön fredag! Kram Eva



Annes kalla parmesansås

Ingredienser Beräknat för 4 portioner

1 burk(ar) crème fraiche

2 dl riven parmesan 1-2 klyfta(or) vitlök

Gör så här: Späd med lite mjölk om såsen är för tjock

3 kommentarer:

  1. Programmet Landgång är verkligen kul och man blir sugen på att prova på massa saker! Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig och skön fredag ni hade!! Såg ut som våran grillning efter jobb och sedan soffläge med så ska det låta.

    Varit en sväng in till Malmö såg jag på bilderna, trevligt!!

    Är du ledig hela påskhelgen?

    Ha det bra,Vicki

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...