11 april 2011

Kök och damm

I vårt kök strålar solen in (ja, om den visar sig vill säga) och det är ju fantastiskt skönt! Fast kanske inte alltid... Som idag... fast det är en vecka sedan jag dammtorkade över allt så ser det ut som att jag missade just köket... Men det gjorde jag verkligen inte. Men dammet gjorde i dag att jag fick lite av panik. Så efter middagen när Maja stack över till grannkompisen och alla tre pågar körde till tippen så åkte städgrejorna fram. Köket fick sig en rejäl omgång, inklusive mitt stora tvättrum (1m2) där vi även får plats med kattens låda - ja plats och plats, den står där i alla fall. Där lyckades jag dammsuga upp vårens första stora spindel.. *ryser*. Nu ser jag ut som gammel-gammel-mormor om fingrarna och jag är helt slut i huvudet och ryggen.




Men mitt kök blänker :)!

---------------------------------------------


Ikväll tittar vi på "Halv åtta hos mig" och "En unge i minuten". Däremellan ska jag läsa min Lantliv-tidning.


Vi var förresten inom IKEA igår och handlade två lampor till vardagsrummet. En golvlampa och en arbetslampa - fint som snus och det passar utmärkt till vårt vita hem.


Ha en skön måndagkväll! Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Jag drar ner persiennerna så slipper jag se :)
    Snyggt med svart till vitt!!
    Nära mitt IKEA så har dom sålt ut hela varuhuset, först 50% och sen till slut 80%, så du kan tänka dig vilka köer.
    Så nästa vecka öppnar ett gigantiskt IKEA, så dit måste man då.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, solen avslöjar ju både det ena och det andra nu. Jag skulle behöva städa alla skåp och lådor i köket nu innan myrorna behagar komma in...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...