26 april 2011

Fotografier

Skärtorsdag inleddes med middag på bykrogen - gott vin och god mat!
Mindre roligt när vi skulle hem... Då hade Maja lämnat sina cykelnycklar hemma, men låste ändå.. Alltså fick Maja gå/jogga hem och Staffan cyklade och bar Majas cykel (tungt..) samtidigt..

Långfredag hos Maja och Willes farmor. Jätteskön dag!
Inleddes med att måla ägg!



Wille tittade helst på när Maja målade!


Glad spillevink i trädgården - letandes efter påskägg!



Maja fick jordgubbar i sitt påskägg!
Gissa om hon fick avundsjuka blickar på sig...



Så här fina blev äggen som Maja målade ;)... hehe, nä dessa ägg fick västar!


Efter besöket hos barnens farmor, så åkte vi till goda vänner Mausi & Stefan
och firade kväll med god middag och härliga kattungar. 7 styck och endast 5 veckor gamla..




Påskafton var vi hos min bror och åt, och åt, och åt :)
Det var jättegott och himlans trevligt!!

Här har Wille fått en ritad tatuering av Johanna - fint va?!



Maja fick också en ritad tatuering - urläckert!



påskdagen var vi på 1-års kalas hos Gabriel-sötnos! Gott att äta och dricka och himla trevligt sällskap. På eftermiddagen påbörjade vi planerna på att prata med grannarna om gemensamt staket/plank, Staffan fortsatte klyva veden och jag rensade bland mina singel-rabatter och gjorde fint. Maja åkte ut till sin morbror igen och stannade till i går kväll - jag passade på att åka till BC och handla strumpor och tunikor!

Kvällen spenderades i soffan där vi kollade två filmer - jihaa - det var gräsligt länge sedan vi såg film. Mysigt!

Annandag påsk var en riktig slappedag med lite trädgårdsarbete, lite matlagning, lite bilkörning, lite backluckeloppisar, lite sol (nä va - mycket sol!!) lite storhandling, lite planering.

Nu är jag tillbaka på jobbet igen och hjärnan känns inte som att den är med... Jag tror den säger till mig att "åk hem och fortsätt vara ledig". För det är just det jag känner mest för!

Ikväll ska jag klippa mig - håll i tussarna!

Kram Eva

ps. Tack till alla som gjorde vår påskhelg så rolig, god och mysig!! ds

2 kommentarer:

  1. Låter som ni verkligen har haft en underbar påsk!
    Och gud vad duktig hon var att teckna :) Super läckert!
    Kram Maya

    SvaraRadera
  2. En fullspäckad påsk verkar du haft, själv har min gått ganska lugnt till för jag jobbade två av dagarna.
    Kramis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...