10 mars 2011

Teorilektionerna



Från och med igår kan jag även titulera mig "Teorifröken" på Majas ridskola. Ideellt arbete så klart och jag har lovat att göra det resten av denna termin. Jag är ju ändå i stallet på onsdagar, fast nu är jag där över tre timmar.... Men det var himla skoj!

Med grupp 1 som är nybörjare så gick vi så klart igenom säkerheten i stallet och till häst.
Grupp 2 övade på tränsets och sadelns delar och sedan övade vi på att tränsa.
Grupp 3´s teorilektion idag handlade om sittben, framdelsvändning (se bild) och hur viktigt det är att titta dit man ska. Det räcker inte med att titta i ögonvrån, hela huvudet måste vändas

Maja går i Grupp 3 och hon tycker det är himla skoj att jag är teorifröken. Skönt, då behöver jag inte får höra "hur pinsam" jag är... :)

Idag är det torsdag. Inte klokt så fort veckorna går. Jag hinner knappt med. Det är nästan bara måndagar och fredagar nu för tiden. Men, så länge det snabbt blir fredag och ledigt så är jag nöjd.

Just nu funderar vi på resor. Resa eller inte resa? Vi har en vecka i Danmark inbokad i ett hus. Det har vi varje sommar. Det är min pappas barndomsställe. En favorit varje sommar. Denna gång kommer det dock att kännas konstigt...

Men så är det ju det där med att "livet är kort". En vecka utomlands med sol och bad och avkoppling är ju aldrig fel. Inte mer fel än att det gör gräsligt ont i plånboken...


Men var ska vi resa? Mallorca har vi varit på två gånger nu. Vi älskar ön och allt man får där. Samtidigt är vi förtjusta i Grekland och det var längesedan vi var där. Men allt är så dyrt!
Ja, vi får väl fundera vidare..
Nu ska jag jobba vidare och ikväll ska jag... till stallet så klart :o)!
Kram Eva

6 kommentarer:

  1. Kul och få bli handledare, du är ju ändå me.

    Åk till Turkiet, billigt alternativ nu!! Bästa maten och billig shopping!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan Eva!
    Vi brukar välja Side i Turkiet!
    solsäkert, billigt och barnvänligt!
    Kram Annete

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Allt bra ?

    Just nu så har du chansen att vinna en fantastisk inredningspryl från Dingelboden.se.
    Här finns underbar shabby chic.stil bla.
    Vad du vill vinna avgör du själv, berätta bara vad du önskar vinna här:

    http://moonzanna.se/2011/march/vinn-valfri-inredning-fran-dingelbodense.html#comment

    Så är du med i tävlingen =)
    Kram & Lycka till !

    SvaraRadera
  4. Va kul att det gick bra och att du kan hålla kurs för tjejerna (jag kanske har fördomar, men det är väl oftast tjejer som rider).

    Resa låter ljuvligt! Vi reser oftast till Greland men jag älskar egentligen Italien mer...

    SvaraRadera
  5. Hihi, rolig illustration, innan jag såg vad det var! Livet är upp och ned, men konstigt nog när man har dalat ner så tar man sig upp igen! Vi har bokat Bodrum i Turkiet i maj! Det var det mest prisvärda vi kunde hitta! Kramar

    SvaraRadera
  6. Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)
    Klicka här för att anmäla dig:
    http://domkallarmighannes.blogspot.com/2011/03/dagens-blogg_10.html

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...