22 februari 2011

Sol & snö

När jag gick upp i morse snöade det för fullt - tråkigt. Nu när jag ska iväg på lunchen så skiner solen - jättekul!

Ska åka och handla hudlotion och extra fet kräm för ansikte och händer. Wille han är så torr. En riktig liten torris ;). Får försöka handla något som inte svider när man smörjer in honom - igår sved det... stackaren så ledsen han blev.

Wille är en väldigt försiktig pojke. Han har inte velat sitta själv hos frisören, han har inte vågat vara själv på kalas och han har inte heller vågat vara själv hos kompis. Maja var precis likadan och när det gäller henne så lät vi henne hållas. Vi visste att tids nog ändrar hon sig - och det gjorde hon så klart!

Likadant är det med Willeman :). I helgen satt han själv hos frisören och var på kalas själv på eftermiddagen. I dag ska han följa med kompisen Rasmus hem efter dagis.

Sååå - varför pressa sina barn till att göra saker dom inte vill, när dom tids nog känner sig mogna ändå?!

(Givetvis är det många saker man måste pressa sina barn att göra mellan varven, men dessa saker tycker inte jag är sådana.)

Jag är stolt över att Wille har fått göra det i sin egen takt.

Nu ska jag stolt köra iväg och handla... tråkigt... men solen skiner ju - jättekul!
Kram Eva

Uppdatering: Nu snöar det f-n i mig igen...bläääääää.

4 kommentarer:

  1. Heja Lilleman .o)
    Kram
    Mausi

    SvaraRadera
  2. Ja här har det oxå snöat och solen skinit!! Just nu bara snö..:( Är sååå trött på snön nu..Ha en skön dag!!Kramiz../Agge

    SvaraRadera
  3. Alla är olika och tur är väl det:) Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart att ha dig tillbaka på jobbet..puss min söta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...