9 januari 2011

Ont

Jag har så vansinnigt ont i kroppen... pinsamt nog... I lördags var det ju dags att ta sig till Friskis & Svettis för första gången och med bokad instruktör så att jag skulle få ett perfekt schema för min core.


Sagt och gjort så var jag där i tid och uppvärmd. Sedan gick vi igenom mitt lilla schema och jag fick visa att jag klarade av övningarna. Gjorde kanske 8 repetitioner per övning.

Jag kan knappt gå idag.................. ja jisses...... Men hur himla otränad får man vara? Det är ju faktiskt inte så där vansinnigt länge sedan som jag stod på crossen varannan kväll. Fast det är klart, dom där inre magmusklerna och triceps mm har jag nog inte ansträngt på länge.. Jag har till och med ont i halsmusklerna.

I morgon på lunchen är det dags igen. Konstigt nog så längtar jag!
......................................
Igår, lördag, åkte julen ut. Med buller och bång. Så himla kalt och tråkigt det blev hemma. Hur många levande ljus jag än tände så fick jag inte till det där mysljuset som julen har. Blää, så grått och trist. Men vi städade och plockade undan och sedan körde vi hem till goda vännerna Li & Tomas och barnen istället. Dom hade sin jul kvar och det var varmt och skönt! Tack för igår!!

.......................................
Idag, söndag, har jag och Maja först varit i stallet (eh, det gjorde ont i varje millimeter av kroppen att mocka) och sedan har mamma och pappa varit hos oss och hälsat på och käkat lite. Jag fick hjälpa av mamma att sätta upp spetskanter på hyllorna i köket (stort tack!!) likt "förr i tiden". Himla fint tycker jag.

Nu har jag plockat inför jobb och dagisstart i morgon. Extrakläder ska med och man ska försöka varva ner i tid ikväll. Vi har vänt på dygnet, men har försökt vända det tillbaka denna helg. Har gått "sådär".. Maja följde med mormor och morfar hem ikväll och stannar där till i morgon eftermiddag - hon börjar nämligen sin termin med en studiedag :o).

Vi fick inte kollat på Hipphipp igår, så vi får ta och kolla på "play" ikväll. Man måste ju se vad som har hänt "hemmavid" - vem som har dejtat vem osv *fniss*.

Nä, men om det inte är tvättmaskinen som kallar igen... bah, finns det något tråkigare än att tvätta, stryka och sortera?

Ha en skön söndag allihopa och håll tummarna för att jag kommer upp ur sängen i morgon bitti ;)

kram Eva
ps. ska ni köpa hem ett träningsredskap för att använda er av hemma - köp en träningsboll!!! ds

9 kommentarer:

  1. Vilket träningspass du haft, känner hur ont de gör :)
    Kanske är ännu värre i morgon men du tränar säker bort de också.
    Ha en bra söndagkväll med tvätt, stryk och plock :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Träningsvärk ja...skönt ont! Blir nog värre i morgon...men sen så släpper det!
    Jag har köpt en träningsboll,menn har inga bra övningar till den,kan du tipsa?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt att börja träa, men inte lika kul att ha ont... man känner ju av det ... men samtidigt tycker jag det känns skönt för då vet jag att det har gjort nytta. :)
    En sak är säker Friskis & Svettis är BRA!
    Ha en härlig vecka :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är som tränar...:)
    Jag är bara i planeringstagen om träning..Ha en skön kväll!!!Kramiz..

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummarna för att du kommer upp i morgon :)
    vad duktig du är som tränar..jag ska sätta igång oxå :) promenerar än så länge...

    må så gott
    kram

    SvaraRadera
  6. Vi råkade köpa två bollar till dottern, men behöll båda för då kan vi träna samtidigt! Låter ju väldigt effektivt det där:) Kram

    SvaraRadera
  7. Jag känner nästan träningsvärken av din beskrivning. Då vet man at man gjort nytta iaf. Lycka till med vardagsstarten imorgon...

    SvaraRadera
  8. Tack för titten inne hos mej. Så kul:))
    Ja du här börjar träningen idag. Crosstriner som stått och dammat ska åter få jobba.
    Träningsvärk..ja då upptäcker man muskler man inte trodde fanns hihi
    kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...