14 januari 2011

Äntligen

Snart är första hela arbetsveckan avklarad. Det är så himla skönt för jag känner mig ganska sliten.. Men det beror ju säkert på att jag har börjat träna och det har varit aktiviteter nästan varje kväll. Därför ser jag vääldigt mycket fram emot denna fredagkväll som komma skall.

Igår fixade Maja allt själv efter skolan. Hon gick hem själv (har hon gjort länge i och för sig) fixade larmet, städade rummet och gjorde läxorna och var klar med allt till Staffan kom hem. Då gick dom igenom läxorna och Maja kunde sticka iväg till kompisar :) - Perfekt! Detta har Maja längtat efter att få göra och hon klarade det med bravur. På detta sätt har hon fått en extra timme varje vardag till att "va" med sina kompisar. Hon var mäkta stolt! Ja, jag och Staffan också så klart :o)


Skönt att det fungerade....... jag var lite nervös.....


Igår var vi i stallet hela kvällen. Jag hoppade in som teorifröken och gick igenom säkerheten i stallet och med häst - trevligt! Maja hade sin ridlektion som gick ypperligt. Det är himla skönt att se att det ger resultat att rida två gånger i veckan. Maja märker också av det och blir ju därmed ännu mera peppad. Kul att hon tycker det är så kul!

Ikväll ska Maja vara i stallet igen. Hon är "stallvärd" på fredagar när det är nybörjargrupper. Då är Maja behjälplig med allt för att hjälpa barnen och föräldrarna. Själv ska jag då vara hemma och göra ingenting..... :)



Önskar er alla en härlig mysfredag!!







Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Klart Maya fixa de ;) nu kan mamma vara lugn.
    Ha en skön fredagskväll nu!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ha en skön fredag kväll!!!:)
    Kramiz på dej vännen..

    SvaraRadera
  3. Ibland har man inte hunnit med...och förstått att barnen har vuxit sen sist! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...