21 december 2010

snart ledigt

Jag tillhör den skaran människor som inte älskar julen.

Jag tycker om allt pynt och ljus och mys och pys och barnens tindrande ögon när dom får julklappar. Men genom åren har tråkiga saker inträffat runt jul och julafton som satt sina spår, vilket gör att jag inte ser fram emot det lika mycket som många andra. Jag älskar dock att vara ledig med min kära familj och bara lunka runt i myskläder och ta hand om varandra. Mest av allt skulle jag vilja åka bort över jul. Konstigt va?
Ja, ja snart är jag ledig i alla fall och det ska bli himla skönt.



Idag ska jag se del 2 av Jul med Ernst Mest glad blev jag över granrismattan igår. Den vill jag verkligen göra. Tyvärr hinner jag inte innan julafton, men på juldagen kan jag pyssla med det.

Vill ni se hur man gör? Klicka HÄR.


Nu ska jag snart ta mig hemåt. Maja har slutat skolan idag och har nu jullov. Hon kommer att spendera några dagar hos sin mormor och morfar och ha det hur mysigt som helst!! Själv saknar jag henne redan... Vem ska nu svara emot mig hela tiden och sucka djupt och högt och tro sig bestämma allt? Tror jag ska ringa henne snart.

Ha en jätteskön tisdagkväll allihopa!
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Mycket stress kring julen, jag skulle också vilja åka bort.
    Såg Ernst igår och de va mycket bra saker han gjorde, enkelt!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...