29 december 2010

Onsdag

Handlat inför nyår, städat lite inför nyår, tvättat, bäddat rent och nu ska vi iväg till Uffe och Lena och flickorna och käka och spela spel.
Det är himla skönt att vara ledig!
Igår fyllde min kära Staffan år. Det blev skönsång och paketer på morgonen och lite kaffe och tårta på eftermiddagen. Av oss fick han en elektrisk tandborste, en bok, en almanacka och en härligt varm vinterjacka!
Tack min kära släkt som ringde och gratulerade honom! Av hans egen släkt så var det hans mamma som ringde. Var hans systrar och pappa är vet jag inte, men det måste vara på ett ställe där det varken finns telefon eller postgång....
Förvånar mig dock inte, för någon julklapp av sin farfar fick inte barnen... Undrar om han även sket i att ge dom andra barnbarnen julklappar? Nä, det är ingen risk.
En dag ska jag berätta vad jag tycker och tänker. Inte bara till er som läser här då alltså - utan även till den så kallade farfarn själv. Har Maja & Wille gjort honom illa på något sätt?
Skickar även en stor blomsterbukett till min kära farmor som skulle fyllt år i går också!!!

Ha en bra onsdag!
Kram Eva

6 kommentarer:

  1. Ha en jätteskön kväll!!!!
    Trist med mannens pappa o systrar.
    Grattis till mannen i efterskott!!!:) Kramiz på dej!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till Staffan i efterskott!!
    va tråkigt att inte resten av hans familj bryr sig, måste kännas tråkigt för dina barn.
    Ha en bra kväll! Kram anna

    SvaraRadera
  3. Ibland vill man verkligen häva ur sig, samtidigt som man inte vill vara elak! Det är inte lätt det där! Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till din man! Hoppas kvällen blev trevlig :)

    SvaraRadera
  5. låter ju som väldigt "kära familjeförhållanden" :(
    Hoppas i alla falla tt ni mår bra och har det gott denna torsdag.
    Jag har all tvätt kvar ännu och måste ta det idag...mitt i förkylning och elände. handlat har jag inte heller.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. never ending Norén-pjäs även hos er alltså!
    Tycker synd om barnen, för oftast är det dem som hamnar i kläm!

    Ett stooort grattis till Staffan i efterskott.
    Jag missade det, liksom allt annat då maaagen haft mig i sitt hemska grepp några dagar!

    Ett riktigt gott 2011 önskar jag er också!

    Stor kram
    Sus

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...