10 december 2010

Lucia



Igår kväll kommer Maja och påpekar; "Mamma, glöm inte att jag ska ha med mig luciakläderna i morgon bitti till skolan"
Ouuaaaaaaah! Vi har ju inte ens provat det nya linnet - av med kläderna och på med linnet!

Ja, självklart för långt.............. Ni som känner mig vet ju att jag inte är den bästa på att "lägga upp" kläder.. Men, jag fick allt göra ett försök. Mäta, stryka och sy lite. Sedan fick jag stryka till det lite igen och hängde upp det på en galge - blev jättebra!!

Men, i morse när jag skulle vika ihop det ser jag att strykjärnet har orsakat gulaktiga fläckar lite överallt.................... blääääääääääääääääääää! Tror strykjärnet behöver rensas....
*ledsen*

Jag får inte köpa nytt eller tvätta detta för Maja, hon tycker det är onödigt, för det är ingen som ser fläckarna på avstånd och hon kommer säkert inte att använda det nästa år. Förnuftigt!?f

I skrivande stund kom jag på att jag glömt lägga ner tärnljuset.... fan.... Ja, ja - det är bara övning idag, men jag vet en dam som blir som ett lejon....



Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Ibland blir det lite tokigt;)
    Var beredd med en stol när lejonet kommer! Kram

    SvaraRadera
  2. Sånt som händer i stresstider :)
    Men som sagt, passa dig för Lejoninnan idag, haha
    Kram o ha en bra IDOLkväll

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...