5 december 2010

Kvällen innan arbete

Nu när man har vabbat så mycket den sista tiden så känns det konstigt att jobba en hel vecka. Men min onsdag känns skön så klart! Denna onsdagen kommer mamma och hjälper mig med piff och lullull av julsaker. Lite glögg och lite pepparkakor och julmusik så fixar vi pyntningen på nolltid!

Maja hade inte svinkoppor. Utslagen över hela kroppen var en reaktion på ett virus - dom utslag hon har på foten. Antingen rör det sig om herpesvirus eller vattkoppsvirus. Det får vi veta när vi åter hälsar på doktorn på torsdag. Fram tills dess penslar vi morgon och kväll med ett-jättelångt-namn-på-ett-medel-jag-inte-kommer-ihåg-namnet-på-men-är-lila-och-uttorkande! Därefter sköljs det bort och vi stryker på salvan vi använt i snart två veckor och sedan lägger vi om det med en tunn kompress... Puh! Förhoppningen är att hon inte blir sjuk innan torsdag - blir hon det (feber mm) så måste vi in akut för en behandling troligtvis med kortision.

Penicillin åt Wille morgon och kväll.

Behöver ni vård, kom till mig jag har öppet en timme på morgonen och en timme på kvällen...

Nu ska jag njuta av dom sista timmarna denna söndagkväll innan det övergår till måndag. En ljuspunkt sa min pappa idag; Det är inte mer än ett par veckor tills vi börjar gå mot ljusare tider!

Sov Gott!
Kram Eva

4 kommentarer:

  1. låter som en riktig liten sjukstuga nu har där i S-torp! Vi har legat förkylda en vecka typ men nu sa min syster att jag håller på att bli frisk. Trodde grönt snor vad illailla men det betydde dödabakterier= snart frisk :-) Hoppas att allt är bra med er trots konsigt virus. Lunch snart? Kram

    SvaraRadera
  2. metylrosaanilinlösning ?

    JA,snart går vi mot ljusare tider!!
    Sov så gott!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att det är nåt vanligt bara, dessa utslag :)
    Och visst låter det härligt med ljusare tider, även om Julen har sin charm. Men efter det får det gärna bli vår igen .
    Ha en fin vecka.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Stackars er, du blir ju expert på alla utslag, kanske ska skola om dig till sköterska :)
    Hoppas ni blir bra snart!
    Kram och ha en bra måndag! Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...