26 december 2010

Kväll

Jisses så skönt det är att det är söndagkväll och vi ska inte jobba i morgon. Himla skönt! Hela familjen ledig en vecka tillsammans.
Vi har haft en jätteskön jul. På julafton var det meningen att vi skulle åka mot Österlen för att fira jul med min moster och familj. Men på förmiddagen (när vi var inpackade och klara för avfärd) så ringde min moster och sa att vi inte fick köra. Det var stor kaos på vägarna och dom små vägarna upp till deras gård var helt täckta av snö. Även om plogbilen kört förbi precis så blåste det igen direkt så vi hade inte kommit fram till huset hur mycket vi än ville.
Nähä, vad gör man då? Jo, vi packar ur igen och ringer släkten och kommer fram till att vi ska fira hemma hos oss (har aldrig hänt förr). Fram med många ljus, duka bordet fint, sätt på julmusiken, lägg klapparna under granen, åka till affären och köpa mat (mormor-Inga hade mycket hemmagjort likaså mamma och pappa) - sedan hade vi en fantastiskt skön och lugn och varm jul tillsammans.

Alla var nöjda och glada och måååååånga klappar blev det. Tomten kom till och med! Lustigt så många tomtar det var som gick in och ut ur husen på gatan :O) - riktigt roligt att se!!
Igår däremot trotsade vi vädret och körde ner till moster och kusiner. He...... även om vägarna var jättefina så körde vi likförbaskat fast i snön på väg upp mot huset..... Grannen fick ringas in och han kom och drog loss oss. Herreguuuuuuuuuuuuud så mycket snö överallt - inte klokt. Men, så fick vi umgåtts lite med den familjen och det var hur mysigt som helst.
Idag, har vi som sagt varit i stallet. Tja, mycket mer än så har vi inte gjort - gått och slöat och plockat och slöat. Nu sitter vi i soffan och slöar.. *fniss*. Ska väl fortsätta med det några timmar till innan vi slöar oss i säng.
Hur har ni haft det i jul?
Foton kommer när jag slöat färdigt.

Kram Eva
ps. Familjen ökas med en ny medlem den siste januari, nej jag är inte gravid (även om jag ser ut som det...hehe). Gissa av vad? M - du får inte gissa! ds

8 kommentarer:

  1. Härligt och slöa!!!:) Själv har jag jobbat idag. Men har ledig måndag imorgon...:) Kramiz..

    SvaraRadera
  2. Åhhh... vilken tur att ni inte fastnade på julafton, och tur att ni inte körde ändå och trotsade vädret! För vad gör det om 100år om man får ändra planerna och fira på annat håll... ni verkar ju lyckats få till det ändå :)
    Massor med snöiga kramar... God fortsättning!
    Maya

    SvaraRadera
  3. Va med snö ni verkar ha?
    Tur att ni kunde vara hos er, själv var vi till min syrra Kicki och fira och de var en superjul.
    Ska ni få en hund?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. låter som ni haft det mysigt ändå, trots snöförhinder och allt. :)
    Skönt att få vara lediga också.
    Hoppas ni hittar på massa skoj ihop!
    Varma kramar och en god fortsättning! :)

    SvaraRadera
  5. Vilket juläventyr! Tur att allt ordnade sig till slut! Kram

    SvaraRadera
  6. Det var ju klokt att ni höll er hemma i snöyran. Inte kul om man råkar illa ut när man är ute och kör...

    Det låter som ni haft det mysigt och resan blev ju ändå av sen ser jag...

    Ny familjemedlem... Kanin?

    SvaraRadera
  7. God fortsättning!
    Här har det också varit en bra jul!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...