14 december 2010

Friskis

Gick en runda på lunchen igår - gick samma runda idag. Igår innebar det att jag gick inom Friskis & Svettis fina lokaler runt hörnan. Idag innebar det att jag bestämde mig...


På torsdag ska jag dit och "skriva in mig". Jag ska träna styrketräning med koncentration på core - två luncher i veckan. Till att börja med. 30 minuters träning vid varje tillfälle, gör att jag hinner det på lunchen och har därmed kvällarna fritt till att göra annat. Det har och kommer nog länge till att vara mitt stora dilemma; hur jag ska få ihop att träna på kvällstid när man har "allt annat" att hinna med.



Med tanke på mitt problem med ryggen och att jag vet att det enda som hjälper är att bygga upp just core, så ska jag satsa rejält på detta under 2011. Därmed kanske jag slipper värk... varje dag.... hela tiden.. Undrar om inte detta ska bli mitt nyårslöfte?!

Igår gick det galant med båda lussetågen. Wille & Co gjorde ett supersött lussetåg och Wille sjöng rejält - kul!! Maja & Co gjorde ett suveränt lussetåg med mycket skönsång och högt och bra. Tyvärr så fick Maja stå på andra raden och därmed såg jag henne knappt.. Nackdelen med att vara lång... Inte hade någon tänkt på att ställa bänkar där heller.... Liten tagg i mitt öga faktiskt. Vi tog lite foton, men man ser ju inte henne... Ser om jag kan ladda upp dessa ikväll.

Men båda barnen var nöjda och glada!

Kram Eva

7 kommentarer:

  1. Jamen va kul!! F&S!!! Va smart att hinna träna på lunchen!
    Mysigt med luciatåg....jag såg inte en enda lucia i går...snyft..

    SvaraRadera
  2. tack för din komentar....och snyft...inte ett enda lussetåg såg jag;o(

    SvaraRadera
  3. Det verkar klokt att träna core på dagtid... Gulligt med luciatåg. mina barn har inte lussat sedan 5:e klass... saknar det lite...

    SvaraRadera
  4. Bra idé att träna på lunchen. Snacka om att du kommer vara pigg på dagarna :)

    Ha det så gott !
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Bra start med Friskis, jag ska börja nästa år ska verkligen inte skjuta fam de någe mera.
    Förstår att du fick en tår i ögat när man ser sina barn i Luciatåget.
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Jo då det blev en del lussefirande.

    Jag var först och tittade på min dotter och bros son när de gick. Sedan var det snabba ryck till mitt jobb där vi skulle ha lussefirande med våra barn för deras föräldrar.

    Idag har vi spelat teater för våra barn på jobb som blev mycket uppskattat.

    Ser att ni också hunnit med lussefirandet.

    Så smidigt att hinna träna på sin rast. Hur lång middag har du? Skönt att slippa på kvällarna för man har så mycket att göra när man kommer hem från jobb.

    Ha det bra,kram Vicki

    SvaraRadera
  7. Jag hade kunnat träna på lunchen om jag hade haft körkort... men åka buss fram och tillbaka tar en evig tid :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...