29 november 2010

Snö

Min motion i dag har än så länge bestått av att skotta snö. Uppfarten och trottoaren. Jag och Wille hjäptes åt. Innan dess hade vi besökt 3 affärer i jakt på en stor korg att ha granen i + en ljusslinga till granen. Ack nej - det hittade vi ej. När Staffan kommer hem idag så kör jag iväg en sväng, kanske jag hittar något då.

Willes koppa ser likadan ut idag som i lördags. Den har alltså inte blivit värre. Staffan stannar hemma i morgon så får vi se sen.

På tal om snö så är det inte klokt så halt det är på vägarna. Tack o lov höll jag avståndet ordentligt stort när vi var ute, för långtradaren framför mig var tvungen att tvärnita. Eller försökte tvärnita vill säga... Jobbigt när man känner hur bromsarna inte tar.... Iiiiiii.

Maja är så klart och åker pulka. Själv har jag tänt eld i kaminen och nu ska jag koka mig en kopp kaffe.

Helgens bilder kommer ikväll.

Kram till er alla

4 kommentarer:

  1. man får allt ta det lugnt efter vägarna nu.
    Skönt att grabben blivit lite bättre :)
    Det är inte roligt med allt kliande.

    ha en skön Måndagsafton!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande och se vad det blir för korg! Jag lägger också ut bilder ikväll, från min helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Bra träning o skotta snö, här i Stuttgart snöar de för fullt nu så Ayman har gått ut för och göra fint till brorsan kommer hem från jobbet. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Visst är det mysigt med kamin :)
    Älskar sitta och dricka mitt kaffe i skenet av den med någon härlig musik i högtalarna....kanske en bra bok i soffan ..så skönt!
    Ska försöka få ordning på alla måsten så man kan koppla av lite med :)
    Kram maya

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...