8 november 2010

Jisses

Var tog den här måndagen vägen? Har haft fullt på jobbet och inte andats förrän nu... Puh! Men, nu är snart arbetsdagen över och jag ska hasta hem så att vi hinner iväg till tippen innan dom stänger. Vi måste göra plats till veden som vi ska hämta i morgonkväll... Fast veden kommer bara att tippas på uppfarten i morgonkväll - man kan inte hinna och orka hur mycket som helst. På onsdag ska vi nog hinna trava lite ved... Det gör nog maken och Simon under tiden jag och Maja är på ridningen. Det är ju slut på novemberlovet nu - så allt återgår till det normala.

Det innebär även att få upp en trött 9-åring på morgonen...suck... Igår gick Maja och la sig i tid, men efter 1 1/2 timme kom hon igen och hade inte kunnat somna. Så klart var hon, om möjligt, ännu tröttare i morse än normalt. Skönt nog har dom inga vanliga läxor denna vecka. Det är "bok och läsveckan" så dom ska läsa varje kväll och notera hur mycket dom har läst.

Helgfoto:


Wille på väg ut

Grundfärgen snart klart här på bilden. Status nu: Grundfärg och 1 omgång riktig färg är målat!

Brågarps kyrka. Här var jag, Maja och kompisen Matilda i lördags och tände ljus och tänkte på våra nära och kära som är i himlen.


Wille på cykeltur. Maja ville inte fotas denna helg..



Nu ska jag tassa hem snart. Hejdå!
Kram Eva


1 kommentar:

  1. Ja denna måndag var tog den vägen??
    Snyggt blir de i eran trapp, va ljust de blir, ska bli kul o se resultatet snart. Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...