24 november 2010

Gissa!

Jodå, du har säkert alldeles rätt i din gissning. Staffan följde så klart med Maja till ridningen och dom hade en himla trevlig stund. Dom kom hem kalla och lite frusna med rosiga kinder och skrattade för fullt. Staffan hade hört fel när ridfröken Eva kom ut från huset med pannlampa.

Eva:"vi har lite problem med propparna".
Staffan: Va? Näääää har ni?
Eva: "Ja, men vi har haft det förr!
Staffan: "Har ni det, har du sett någon?"
Eva: ????
Staffan: Ja, har du sett en?
Eva: "En propp?....
Staffan: "Hehe, sa du proppar, jag tyckte du sa råttor!!"

Jag tycker Staffan borde anat vad Eva sa med tanke på att hon hade pannlampa.....hehe....

Med andra ord blev taket inte målat, men jisses - Maja är viktigare och vi hinner säkert ändå. Vi har eldat mycket i vår brasa och det är ju så fantastiskt skönt. Hela kroppen värms upp så himla snabbt. En himla bra investering!

Utvecklingssamtalet gick perfekt! Är en mycket mycket stolt mamma!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Hahaha vad roligt och så tokigt det kan bli! Jag har tagit in lite ved iaf så vi kan tända brasa någon dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha... kul skrivet! Naturligtvis hinner ni måla taket en annan gång :)

    Bra att du får vara en stolt mamma! Jag är också stolt bara mina ungdomar försöker och gör sitt bästa!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...