7 november 2010

Dimma

Jisses vilken det är idag! Kanppt jag ser grannens hus - solen kämpar verkligen för att komma igenom dimmolnen, men det går så där bra. Kanske det blir en solig dag om ett par timmar! Skönt, för jag påbörjade räfsning av löv igår. Men vädret var inte på min sida så när det började regna så slutade jag. Hann med några säckar ändå så det är inte såå mycket kvar idag. Höststädade så mycket jag hann och det känns skönt idag.

Igår gjorde jag även "misstaget" att jag skulle ha något längst in i förrådet, så det blev en städning av det hela. Skönt nu inför vintern. Snöskyffeln & pulkorna är så pass långt framme att man lätt når dom när/om vi behöver.

Staffan har grundmålat nästan hela trappen, och ska idag forsätta jobba. Perfekt!

Igår var vi hos mina föräldrar på kvällen och käkade god middag och hade himla trevligt. Så pass trevligt att Maja inte ville åka hem, så hon stannade kvar över natten. Ska hämta hem henne om några timmar. Tack för igår mamma och pappa!!

Som sagt innan, så är det ju semester från stallet - så dagen är inte uppbokad - jag ska tassa över till grannens brevlåda och sno åt mig tidningen och se om det inte är någon som har en loppis idag! Nä, så hemsk är jag inte - vi tar hand om grannens post, det är därför jag kan göra det hehe...

Ha en skön söndag!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Godmorgon, här har vi strålande sol och -3 ute, riktigt skönt faktiskt.
    Va många som går eller har loppis nu, man kanske ska börjar rensa o sälja :)
    Ha en skön oplanerad söndag! kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas solen kom fram så småningom. Här sken solen när jag gick och la mej i morse efter nattjobbet. Men det var redan mörkt när jag vaknade...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...