18 oktober 2010

Morgon

Måndag igen. Jag tycker veckorna består av måndagar och fredagar... Jag hinner liksom inte med däremellan på något konstigt sätt. Jag är dessutom den eviga optimisten.. Jag tror att renovering ska ta några timmar, medan i det i själva verket tar några veckor och ibland några månader...suck...

Men vi hann en bra bit i helgen ändå. Nu är materialet slut, vi måste åka och köpa mer..

Trappan idag

Inte överdrivet snygg...

Nu blev den ännu fulare, men det kommer att bli bra! Man märker så mörkt det blev direkt när det vita och ljusa försvann i och med panelskivorna. Vilken skillnad det kommer att bli senare. Fortsättning följer.


Vi kollade ju Dansbandskampen - och Wille spelade trummor till varje låt. Dessutom härmade han dom på ett briljant sätt - vi skrattade gott!


Självklart har ju även Wille jobbat med trappan.


Nu är det som sagt måndag igen och jag ska ringa mormor och höra om hon vill bjuda mig på en lunchkaffe idag istället för igår. Vi får väl se!

I morse fick jag skrapa bilrutorna. Det har jag tydligen inte behövt göra även om vi haft minusgrader innan i veckan - för jag hade nämligen ingen isskrapa... Jag fick använda mig av ett CD-fodral och det är kanske inte det mest effektiva...suck... Dessutom blev jag även varse om att jag ännu inte hunnit handla sätesvärmare eller sätes-skydd till bilen - jisses vad kallt det är på skinnklädsel när det är kallt ute. Hela häcken förfrös nästan ju hehe...

Gissa om vi längtar efter vår kamin?


Ha en skön dag!
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Spännande fortsättning :)
    Wille kommer säker var med i ett band när han blir äldre, han verkar bra på de.
    Ha en bra måndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Trappan påminner lite om vår, den går åt samma håll iaf:)
    Det blev väl mer titta på er trummis än dem på TV?! Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande med trapprenovering, blir kul att följa!! Mail kommer men från annat håll om ett par veckor, har ett litet projekt på gång...;)!
    Kram Therese

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...