27 oktober 2010

Barbacka-galopp

Ikväll ramlade Maja av två gånger.. Är nog rekord under samma lektion *fniss*. Turligt nog skadade hon sig inte men kommer nog att vara lite blåslagen i morgon. Idag var det dock inte så konstigt att hon flög av. Det var barbackaridning igen och det var när hästen gick av från galopp till trav som det blev lite väl "skumpigt" och hon gled av.... två gånger. För övrigt gick lektionen jättebra - jisses så nyttigt det är att rida barbacka och gärna utan att hålla i tyglarna också.
Idag fick dom verkligen träna på att styra med kroppen, skänklarna, rösten och tanken. Inte så lätt att rida barbacka med händerna ut i sidorna eller över huvudet och dessutom rida olika vägar i både skritt och trav. Tack o lov fick dom hålla i tyglarna när dom galopperade.... *puh*!

Lika rolig lektion som alltid! Tack Hanna och Eva - ni är bäst!

Vid middagen idag gick Wille igenom allt som hade hänt under dagen. Allt från att ha gympa på dagis till att vara med pappa på BVC och genomgå "besiktningen" dvs 4-års kontrollen. Allt gick superbra - han fick stämpeln "godkänd" i rumpan!

Varannan dag har han "slutat med napp" - har han själv sagt. Vis av erfarenhet har vi förstått att det inte kommer att dröja länge förrän det verkligen är slut på riktigt. Vi stressar ju inte fram det, det kommer när det kommer. Idag var en sådan dag.
I morse sa han "Nä, nu har jag slutat med nappar mamma"
okej sa jag "ska jag slänga dom då?"....
-"Nä, jag ska nog ge dom till tomten"

Ikväll när han skulle somna gick han och letade efter sin napp. Frågade sin pappa
-"pappa, har jag någon napp?"
- Nja, sa pappa vi har ingen hemma
(han hittade ingen)"
- "Nä just det ja, muttrade Wille -"jag har ju slutat med nappar"...... och såg ledsen ut.

Men han somnade utan napp! Snart nog är det slut på riktigt. Skulle det visa sig att det inte blir så, så gör det inget. Det ordnar sig alltid - jag har inte sett en tonåring med napp faktiskt haha.

Jag njuter nu av tystnaden och lugnet här hemma och av att jag strykt kläder i en timme.
Vi hörs i morgon!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Godmorgon, Maya är tuff liten tjej som inte verkar ge sig, bra de.
    Han har nog glömt sin napp nu, duktigt i såfall mensom sagt annars händer de nog vilken dag som helst.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kul det där om nappen och bra att ni inte stressar fram det...

    Min dotter skickade sina till tomten och sonen gav sina till kattungarna på Skansen...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...