2 september 2010

Vurpa

Igår gjorde Maja en praktvurpa.... Nä, hon ramlade inte av hästen utan hon ramlade och slog sig när hon åkte Rollerblades bakpå kompisen som cyklade... Hon skulle bara ta sig en liten tur innan ridningen igår. Så hon åkte iväg i sina ridkäder.
Det gick lite väl fort och Maja flög iväg.. Hon skrapade upp det ena knät och ena armbågen väldigt mycket och fick jääääätteont.


Snyftande ringer hon hem från kompisens telefon (den egna kan man ju inte ta med sig - tänk om hon ramlar och den går sönder..) och berättar att hon ligger på skolgården och kan inte ta sig hem själv. "Okej", säger en något upprörd mamma (jag då... hehe) "jag kommer och hämtar dig"

Några minuter senare yrar en förvirrad mamma (nähä, det kan i alla fall inte vara jag... jo okej då) omkring på skolgården men ser inte en människa (jag räknar inte rektorn..). Den förvirrade mamman hade dessutom glömt sin mobil hemma så hon kunde inte ringa. Istället fick jag köra hem i ett huj igen - bara för att hitta Maja hemma...

Jag kan berätta att jag blev förbaskat arg. Inte på Maja som rivit ett stort hål på knät både på huden och på ridbyxorna eller för att hon åkt utan knäskydd (hon kommer alltid att ta det på sig hädanefter) utan för att hon inte var kvar på skolan när jag kom för att hämta henne.......

Men efter omplåstring och lite Ipren så åkte vi tillslut iväg på ridningen ändå - om än med söndriga ridbyxor.....

Kram Eva
ps. Dom hade haft en super ridtur i solskenet med full galopp över ängarna.. *avundsjuk*. ds

1 kommentar:

  1. Men oj, men hjälm hade hon? Tur det inte var värre, jag har sett hemska skrapsår efter sådana olyckor.
    Och man kan ju ramla väldigt illa.
    Jag hoppas din fredag blir lugnare och skönare med ett glas vin i solen efter jobbet:)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...