20 september 2010

Glad :o)

Idag är jag glad. Glad för att jag inte behöver ha MS som statsminister och glad över att jag kommer att ha mer pengar i plånboken än den som är arbetslös.

Jag är också glad över att många ungdomar kommer att få möjlighet till lärlingsutbildning. Det kan vara, för många ungdomar, enda chansen till arbete och möjlighet för den skoltrötte att få sig en yrkesutbildning.
Nu kan alla få samma möjlighet som vår Simon som går på Bollerups yrkesutbildning! Fast skillnaden är att Simon inte får betalt samtidigt (det hade han velat, om än bara 60:-/dag) Han bor ju fortfarande hemma så det hade blivit en rejäl månadslön ändå :o).

Smolken i bägaren är SD....
Men vi har demokrati i Sverige och nu har vi röstat - alltså är det så här vi vill ha det.

Jag hoppas ju så klart att Mp tar sitt förnuft tillfånga och samarbetar med Alliansen för att motarbeta SD så mycket det går.

Till dig som inte har röstat; Hur korkad är du??? Dig vill jag inte prata politik med för du har ingen talan. Punkt slut.

Nu är fikarasten slut och jag återgår till arbetet denna regniga dag (bra i och för sig för jag gödslade vår gräsmatta igår, så det är bara bra om det regnar hela dagen :-) - störigt va?)

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...