7 september 2010

Föräldrarmöte

Igårkväll var jag på föräldrarmöte på Majas skola. Det är ju ingen nyhet att jag inte alltid tycker likadant som rektorn och så var det återigen igår... Bah!

Som tur är så tycker många föräldrar i klassen likadant så det är ju en tröst. Vi vill ju så klart veta hur länge våra barn ska behöva gå i barackerna (Slottet eller Paviljongen kallas det för...). Tyvärr vet man inte det än, för det krävs en ombyggnad av skolan nu sedan kommunen tvingat skolan att ta emot 2 styck F-klasser nu i höst istället för bara 1 styck. Därmed finns det inte plats för alla barn nästa läsår.. Huruvida det blir tillbyggnad eller att man sätter dit ytterligare en barack vet ingen.......... Så med andra ord fick vi inga svar alls utan det var nog meningen att vi skulle "tycka synd"....


Tror jag ska gräva efter information.

Det som är otroligt glädjande är att om vi kämpar på riktigt ordentligt så kanske vi kan få ha barnens kära klassförståndare kvar till och med 5:an - DET hade varit en vinst! Dessutom så vill hon gärna det själv :o)

Idag är det tisdag och jag ska ut och jogga och så ska jag och Maja iväg och handla ridbyxor.. Jo, ni läste rätt - hennes pappa tycker så synd om henne att han köper ett par nya ridbyxor, så kan hon ha dom "gamla" när hon jobbar i stallet..



Vilken otroligt snäll pappa Maja har. Ja, det har jag också!!
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Fortsätt och strida bara :)
    Vilken snäll pappa, de brukar vara så, känner igen de där.
    Ha en bra joggingrunda!
    Kramis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...