15 juli 2010

Idag blev det 5

Tänk vad tiden går fort när man har roligt. Även dagen idag har vi spenderat på utebadet - fast idag slog vi till med 5 timmar.... vi fick även ta skydd för den massiva regnskur som kom mitt under allt. Fast då passade vi på att äta vår medhavda matsäck, så det gick ju bara bra :o)!

Fördelen med att gå till badet även när inte himmlen är klarblå är att det inte är så mycket folk. Det var ju supervarmt ändå så barnen badade ju i princip hela tiden oavsett. Men efter regnskuren så sprack det upp och det blev just en klarblå himmel!

Vårt utebad ligger någon kilometer från vårt hus, mitt inne i centrala byn. Perfekt! En stor 50 meters bassäng som sitter ihop med en barnbassäng. Det finns en trampolin (1 meters höjd) och ett hopptorn (3 meters höjd). Gräsmattor att placera sig på och omklädningsrum med duschar och bastu. Liten lekplats och vollybollbana och fotbollsmål förgyller också. Jättefint!

Väl hemma igen, så körde vi en sväng till tippen (välbehövligt) och då käkade vi även lite hamburgare på en känd kedja innan vi tog en mjukglass och körde hem.

Danmark närmar sig och vi börjar förbereda oss lite.

Det är underbart med semester!

Vad gör ni om dagarna?
Kram Eva

7 kommentarer:

  1. Hehe... det där lät ju spännande, får nog kolla upp det där med badet... tänkte vådgästa Olivia någon dag i Staffanstorp! I morgon kommer Chris döttrar till oss, längtar massor efter dem :) ska bli så kul!

    SvaraRadera
  2. låter dögött...ha en underbar lillsemester i grannlandet

    SvaraRadera
  3. När ska ni åka på semester till Danmark och vart?

    Vi ska också åka på semester till Danmark.

    Skönt att ha nära till vattnet när det är så vart som det har varit.

    Ha en bra dag,Vicki

    SvaraRadera
  4. Jag latar mig!!
    Solar, badar och äter gott utan att tänka på vikten :))
    Helt underbart är det!

    Underbart ska ni ha det i Danmark. Hälsa M&K från mig!

    Stor kram Sus

    SvaraRadera
  5. Härligt att ni njuter också utav eran sommar för det gör jag och min familj oxå! Ha det gott och så ses vi igen i augusti! Kram Dagis Malin

    SvaraRadera
  6. Eva, jag har också börjar, varannan dag, alltså. Tänker på dig varje gång jag är ute och springer. Mitt mantra har blivit "kan Eva, kan jag...". Nä,skämt åsido, jag har samma förhållande till motion som du, nödvändigt ont. Nu när jag inte kan räkna år tills jag blir 40 utan fått inse att det handlar om månader och dagar, då är det hög tid att ta tag i gravidsvkalpet som hänger kvar - suck!!
    Hoppas ni har det jättebra i Danmark!
    kram Therese

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...