11 juli 2010

Bananflugor

Är det någon som har ett supermedel mot bananflugor/ölflugor eller vad man nu kallar dessa små djur? Jag kan inte få väck dom från mitt kök..... Inget ligger framme - inte ens disk!

hjälp mig!

För övrigt så är det himla varmt idag...puh! Det gäller att fylla på vätskenivån hela tiden och i princip bada konstant. Vi var på stranden i 1 timme, sen ville inte barnen längre. Dom ville hem till poolen. Så i dag har vi konstaterat att vi inte har några "strandbarn" i alla fall....

Men "badbarn" har vi :o).

Trevlig söndag eftermiddag!
Kram Eva

5 kommentarer:

  1. Har läst om att vinäger drar flugorna till sig. Med en droppe diskmedel i som tar bort ytspänningen så drunkar de förhoppningsvis en efter en.
    Provar det själv sedan igår...har väl gått sådär.
    Lycka till!!
    Lottie

    SvaraRadera
  2. Ja här har vi tillbringat mesta delen av dagen i poolen.:)
    Dom däringa flugorna ja... jag brukar ta en del diskmedel och en del vitvinsvinäger i ett glas! Ja jäklar vad flugorna dör! Brukar ha ett par glas placerade i köket. Ha en skön kväll!Kramiz...

    SvaraRadera
  3. Jag minns att det var något man skulle ställa fram så drog sig flugorna dit...hm, kan det ha varit äppelcidervinäger...inte helt säker!
    Idag har vi haft ett poolbarn och ett havsbarn:) Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha det är en himla tur att barnen inte är Svens & mina barn för de hade fått gilla läget! Vi ääääälskar stranden och går dit så fort vi får tillflälle året runt, vinter som sommar!
    Kram Misan

    SvaraRadera
  5. Super lätt... Öl får bara drickas utomhus och liken förvaras i tättslutande soppåsar ute :) :P

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...