11 juni 2010

Avslutning




Idag har jag varit på Majas skolavslutning. Som alltid är det lika fint och en och annan tår trillar (av glädje tack o lov). Avslutningen hölls utomhus och under hela "cermonin" så var det uppehåll men när vi samlades i klassrummen så öppnade sig himlen.
Så lite tur hade vi allt!
Alla klasser sjöng så fint. Majas klass sjöng "Flaggan vajar på sin stång" (texten kommer längst ner i inlägget för den är så bra) och avslutade med "Den blomstertid nu kommer" och då sjöng alla med. Jag filmade, därför sjöng jag ej.... Mest för att bespara dom som ska titta på filmen hehe.
Nu är Maja med sin mormor och morfar. Ikväll är det grillning som gäller - oavsett väder och vind. Är det skolavslutning, så är det!
Kram och trevlig fredag till er alla!
Eva


Flaggan vajar
Flaggan vajar på sin stång.
Lyssna på vår sommarsång.
Snart så sjunger vi den blomstertid.
Visst var vårterminen lång.
Men den sprack som en ballong.
Snart så blir det ro och frid.

Ingen klocka ringer mer.
Ingen skola snart man ser.
Hej och mors good bye gamla plugg.
Klockan ringer bara ut.
Vårterminen är nu slut inte gör det oss ett dugg.

Rektorn har nu hållit tal.
Om moral och ideal.
Kören sjunger högt och fint och bra.
Fröken får en blomsterkvast.
Vi får årets längsta rast.
Tack för det de vill vi ha.

I morgon bara sov, sov, sov.
I morgon har du sommarlov.
Hej du kompis ha det bra och skönt.
Ta och gör det som du vill.
Sånt som du har längtat till.
Det har slagit om till grönt.

1 kommentar:

  1. Sköönt och ha sommarlov, de är dom värda efter ett år med skola.
    Mysigt med grillning.
    Ha en bra lördag! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...