20 maj 2010

Torsdag

Motion onsdag:
Ingen.......
Det enda jag motionerade var handlederna när jag blandade kortlekarna..*fniss*.

------------------
Idag vaknade min son och var helt plötsligt en stor kille. Han sa till mig;¨

"mamma, när jag blir stor ska jag inte ha blöja"
"när är du stor", frågade jag
"hm... sen, sa Wille
"Är du stor när du har blivit lakritsbåt (heter avdelningen han börjar på efter sommaren)?
"Ja"
"Men det är ju snart, sa jag"
"Då är jag stor nu", sa Wille och tog av sig blöjan och tog på sig kalsongerna.

Idag har han varit utan blöja hela dagen. Han har varit jäätteduktig min lille kille. Dom har varit ute och promenerat 2km på "Trollelunken" utan att olycka hände. Han hade kommit helt lycklig till den ena fröken och sagt "jag klarade det!!!" när han gick på toaletten själv.


Ett steg i rätt riktning!
Kram Eva

ps. Nä, jag vann inte igår heller, satan... hehe ds

3 kommentarer:

  1. Åh, så gulligt! Tänk att det plötsligt bara händer... Så är det en stor kille ni har.
    Hoppas han lyckas bra!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt! Men samtidigt lite vemodigt när de växer upp!
    Kram Maya

    SvaraRadera
  3. Gullig han är och va duktig han var på dagis, de kommer snabbt nu ska du se.
    Bra motion för handlederna också, dom får man ju inte glömma. Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...