12 maj 2010

Tågblogg

Så sitter jag här, lite lätt illamående, på tåget mot Göteborg. Inte illamående pga sjukdom, utan snarare pga att tåget ryster så hemskt fram och tillbaka. Jag är nog inte på humör för att njuta av tågresa idag, men jag gör mitt bästa.


Känns lite deppigt att åka hemifrån idag när många bara jobbar halvdag och dagis stänger 15.00. Själv är jag inte hemma förrän vid 21-tiden ikväll och har jag otur sover barnen. Förhoppningsvis är dom vakna så att jag kan krama dom ordentligt.


Har precis läst en artikel i Amelia om pedofili och även om en mamma som var pedofil. Faktum är att jag inte kunde läsa hela artikeln. Jag mådde illa. Fy fan säger jag bara - folk som misshandlar barn borde dömas till döden genom tortyr. Jag är den förste som skriver på för dödsstraff i ett sådant här läge.


Nähä, nu behöver jag gå på toa. Måste jag logga ur, plocka ner datorn i väskan igen och ta med mig allt på toaletten? Nja, mina medresenärer ser ganska så harmlösa ut (skenet kan bedra, jag vet) och var ska dom ta vägen om dom snor mina grejor? Upp på taket på tåget kanske? Som i värsta filmen?


Okej, nöden har ingen lag. Jag måste helt enkelt.

På återläsande!


Kram Eva

1 kommentar:

  1. Hej Eva!

    Hoppas du får en bra dag idag. Kan trösta dig med att min arbetsplats stänger i vanlig tid idag, kl 17.
    Illamående, ja det är jag den första som skriver på att man blir på tåg utan åksjuketablett.
    Ha det bra!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...