8 maj 2010

Synd

Det är lite synd om oss här hemma - vi har sjukstuga här. Maja ligger med feber och ont i halsen, Wille han vaknade i natt med hög feber och falsk krupp - så det var till att sätta sig vid fönstret insvepta i täcke och få Wille till att hålla sig lugn och stilla. Det gick bra, så vi bäddade ner oss alla fyra (Maja också som vaknade) i sofforna och tittade på TV. Då var klockan 03.20.... Kan säga att vi sov länge i dag. Staffan mår också dåligt och Simon har nu sovit två dygn i sträck och börjar röra på sig idag.

Dagen har varit lugn och inte speciellt händelserik. Jag och min mamma var nere någon timme på Bonnamarknaden här i byn och hittade lite roliga saker.

Men, nu sitter vi här igen i soffan och "hänger", men det är skönt. Man behöver ju inte tvunget göra något hela tiden, och när man är sjuk så orkar man helt enkelt inte.

Hoppas ni har en skön lördag!
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Stackars er, sjuka igen. De verkar gå för runt, va ni friska en månad i allafall? hoppas du klarar dig denna gång.
    Krya på er där hemma! Kram Anna

    PS: själv var jag på konfirmation igår :)

    SvaraRadera
  2. usch...hoppas Söndan ändå blir bra ändå.....STOR kram

    SvaraRadera
  3. Det var nog två månader sedan barnen var sjuka. Dock var jag ju illamående i förra månaden men bara 1 dag :o).

    Vad vi har fått för baskilusk denna gång vet jag inte...suck.... Den verkar dock vara ganska envis.

    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...