9 maj 2010

Söndag och det är kväll

Det är en trött familj här hemma. En familj som inte vill vara sjuka längre. Än så länge är jag frisk, men Maja och Wille hostar räääligt fortfarande. Ska strax gå ner och se om jag kan hitta en hostmedicin till Maja så att hon får sova inatt.
Ja jag också för den delen - först fick Wille ett kruppanfall i natt och när vi äntligen fick honom att somna om (ljust ute och jag bestämde mig då för att skaffa mörkläggningsgardiner!) så kommer Maja tassandes.
Då kan inte hon sova för hon är så varm. Känner på pannan och då kokar hon! In på rummet och öppnar fönster och tar en blöt handduk på pannan plus Ipren. Tillbaka i sängen igen, då fick jag ont i örsnibbarna (men hallå....) och fick ta av mig mina örhängen och tappar då den ena ploppen som jag förgäves letade efter (hittade den dock i morse när jag ryste alla sängkläder) gav upp och la huvudet på kudden....
10 minuter senare ska Simon på dass... och då vaknar jag igen. Men otroligt nog sover vi ett par timmar till efter detta.


I morgon vabbar jag med barnen.

Sov gott!
Kram Eva

1 kommentar:

  1. godmorgon! ja man blir ju helt slut efter en sån natt, klart du måste vara hemma o vabba när dom är sjuka. Hoppas ni mår bättre idag. Kram anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...