17 maj 2010

Rivsår

Måndagen snart slut. Det har väl varit en ganska så hyfsad måndag med bra väder. Vi har fått se solen minsann! Det var längesedan sist kändes det som. Plus att jag så klart glömde mina solglasögon hemma i morse när jag nu väl behövde dom. Inte snyggt med mascara som rinner - men men.

Idag fick jag fnatt på jobbet.. hehe.. Det kliade vansinnigt på ryggen. Ni vet mellan skulderbladen där man inte kommer åt utan "tillhyggen".. Jag grabbade tag i första bästa vassa föremål jag kunde hitta på skrivbordet, vilket var saxen. Åh, så skönt det var - men...... Ikväll när jag bytade om till promenadkläder så gjorde det lite ont när jag drog linnet över huvudet. Vänder mig om mot spegeln och tittar - HU!! Jag har kliat så hårt att jag har gjort "skärsår". Det ser ut som att jag har blivit piskad på ryggen! Det har nu svullnat lite och ömmar... Det känns ungefär som om man har bränt sig av solen rejält.


Eh... poäng på det?

Från och med idag ska jag börja morgonbloggen (om jag gör sådan) med att skriva hur jag motionerade dagen innan. Jag måste, måste, måste få bort min gravidmage. Jag kan inte skylla på Wille längre som ni vet.. Eh, han fyller 4 år i september. Hrmpf.. Motion, motion, motion och äta rätt.

Jag är så kass. Jag har ingen karaktär. Jo, det har jag - för jag slutade ju röka för 6 år sedan nästan exakt - men ingen karaktär när det gäller mat. Måste peppa mig själv och notera min motion därför gör jag det här. Ni får tyvärr "lida" för det - men ni kanske också ska köra igång.

Jag hakar på Sus i dus nämligen! Ni också kanske?

Dagens motion:
Lunchpromenad 20 minuter
Powerwalk på kvällen 30 minuter

Nu ska jag ta mig till ovanvåningen och luta huvudet mot en soffkudde - sova soffa står på schemat.

kram och sov gott!
/Eva

6 kommentarer:

  1. De lät ju bra, som sagt du får utmana oss andra :)
    Ajj va ont de måste göra på ryggen, tur att du inte ska ha bikini nu för då kanske folk undrar vad du har gjort :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja att "piska" sig själv är nog det enda rätta till motion och om man vill gå ner i vikt.....Det är ju bara jag själv som person som kan göra detta...Hihi...Så det e bra....Kör hårt,o)Ha en underbar dag

    SvaraRadera
  3. det var jag.som skrev förra inlägget...var litta snabb där med tangenterna;o))))

    SvaraRadera
  4. Men Oj, riv sår! Jag får nog va försiktigare jag... gör ju samma sak när det kliar på mig :P
    Ha en kanon bra dag.
    Kram Maya

    SvaraRadera
  5. Ehhh, Wille är bara 4, min lillkille är snart 8 och jag "lider" av samma åkomma. Läste på aftonbladet.se (min bibel) att det inte är lönt med sit ups etc för att bli av med eländet... Visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta, sen fick man ju inte "lösningen" på det hela heller...;(!

    Må så gott!
    kram Therese

    SvaraRadera
  6. Ja nu kör vi så det ryker :)
    Du har ju varit duktig länge med träning. Jag har bara latat mig, men nu jädrar i min lilla låda så är det dags :)

    Härligt att du hakar på, ju föer vi är desto mer inspirerade blir vi tror jag :)

    Kram Sus

    och ja, du har stark karaktär, det vet jag!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...