12 maj 2010

På väg hem


Så, då var man på väg hem igen. Mycket skönt. Borta bra men hemma är verkligen bäst. Jag har konstaterat flera gånger att jag är urtypen för "hemmamänniska". Jag är inte alls glad över att åka bort. Inte ens över dagen. Jag längtar helt enkelt hem. Hem till min kära make och mina härliga ungar. Jag får till och med ont i magen pga inre stress. Det är ju inte klokt egentligen. Kanske är det sunt och kanske jag bara ska vara lycklig. Men nog känns det olustigt att hela tiden ha en olustkänsla i magen.

Men, nu är jag på väg hem och sitter på tåget som skumpar till höger och vänster och gör mig lätt illamående igen - hehe...
Varberg nu. Lika regnigt här som i Göteborg. Fy fasiken vad det har regnat hela dagen. Det har inte spelat mig någon roll för jag har ju suttit inomhus hela dagen på utbildning. En bra sådan förresten! Men, min hemlängtan har ju inte blivit mindre av att inte ens solen kunde titta fram.

När jag kommer hem ska jag kasta mig handlöst in i en taxi och åka hem. Ta på mig myskläderna och försöka få in känslan av att vara ledig i morgon. Tyvärr jobbar jag på fredag igen... Hade varit skönt med långledigt igen. Men, men nästa gång är det min tur igen.

Nu ska jag luta mig tillbaka och besöka lite bloggar. Önskar er alla en jätteskön onsdagkväll och njut om ni är lediga & ta hand om er!

Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Jag är också lite av en hemmamänniska, gillar o planera och åka bort men sen när de närmar sig blir jag så hemmakär. Nu ska jag ju åka bort 2v så jag lär få hemlängtan om inte någon i familjen kommer ner, jag håller tummarna.
    Men jag ska njuta av varenda minut!! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. a borta bra med hemma bäst.....håller med dig.Pontus är hos sin pappa och jag längtar redan efter honom;o))))Kram och ha en underbar helg

    SvaraRadera
  3. Men det är ju ett bra tecken på att du trivs hemma! : )
    Kramar, hoppas du får en bra helg!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...