24 maj 2010

Helgens foto


Fredag och begravning av Piffi
Maja gjorde så fint.

Wille ville absolut hoppa studsmatta efter cermonin. Vilket nog Maja blev glad för.


Lördag och vi har äntligen köpt ny grill. Vi köpte även en grillwok, som jag måste säga är superbra! Äntligen kan man fixa alla goda grönsaker samtidigt. Grillade gjorde vi både lördag och söndag.

Lördagkvällen var underbar. Undertiden vi grillade, så sprang Wille omkring i kallingarna och vattnade blommor. Ja, han hade mer kläder innan han hällde allt vattnet över sig..hehe

Käraste Maja och kompisen Sofia

Söndag och det är arla morgonstund. Wille och jag gick upp tidigt och jag hann knappt få i mig en kopp kaffe förrän Wille skulle ut och sparka fotboll. Vad gör man inte för sina barn. I våra pyjamaser gick vi ut i daggdränkt gräsmatta och strålande solsken och sparkade fotboll till fågelkvitter! Urmysigt!



I går eftermiddags köpte Maja sig en ny kompis. Det är även det en guldhamster, men detta är en hane och han fick namnet Plutten :o). 10 veckor gammal och snabb som blixten och älskar att springa i sitt hjul......på natten.... hrm....

Idag är det min födelsedag och det firar jag genom att bara jobba halva dagen. Och ikväll ska vi gå ut och äta en god middag! Jag blev i morse 05.50 uppvaktad med skönsång och presenter - jag har varit snäll!
Ha en jättebra dag, för det ska vi ha!
Kram Eva






7 kommentarer:

  1. Grattis Eva på födelsedagen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. GRATTIS GRATTIS GRATTIS
    MAUSI

    Stackars Maja, hoppas det snart kommer en ny liten vän hon kan pyssla om

    SvaraRadera
  3. Osså läste jag hela bloggen och ser att det redan var en ny vän :O)
    HÄÄÄRLIGT
    Ser fram emot att få snusa på honom
    Kram
    Mausi

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis! hoppas du fått en fin kväll med familjen! Kram Anna

    PS: fina bilder och fint Maja gjort

    SvaraRadera
  5. Blev imponerad av woken. Var köpte ni den? Himla lätt att grilla grönsakerna...

    Kram Petra S Persson

    SvaraRadera
  6. Hej Petra!!
    Grillwoken finns på Ica Maxi!

    SvaraRadera
  7. kanon med wooken ju, så kanske man ska skaffa sig.
    Massor fina kort :) Kul att se!
    Och vad fint det va till piffi ♥
    Ha en fin dag!
    Kram Maya

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...