22 maj 2010

Cermoni

Motion fredag:
Powerwalk 40 minuter
.............................................

Igår hade vi fin cermoni för Piffi (foto i morgon). Det blev jättefint. Jag och Maja köpte hamstergodis och la i kartongen tillsammans med ett brev som Maja skrev, mat, filt och en fin liten Piffi. Det var en tapper tjej som flera gånger lyfte locket och klappade henne. Staffan grävde en grop vid trädet och så fick Maja lägga ner lådan själv. En sista gång öppnade hon locket och klappade henne och sa "hej då Piffi, jag kommer att sakna dig". Sedan reste hon sig upp och sa "okej" till pappa. Därefter stod hon och höll om mig och grät och grät och grät och grät och grät under tiden Staffan skyfflade tillbaka jorden. Sedan tog vi dom finaste stenarna vi kunde hitta och la i en ring med en stor sten i mitten där Maja skrivit Piffi och ritat fina hjärtan. Maja plockade en liten bukett och la där också. Sen stod vi bara där och kramades.

Under kvällens lopp fick hon några återfall, men hon somnade tillslut i soffan.

Nu är det myslördag och jag ska återgå till soffan och sitta brevid Maja och krama henne lite.
Berättar mer i morgon!
Kram Eva

Idag mår hon llite bättre.

3 kommentarer:

  1. Va jobbigt, stackars Maja :(, men va fint hon gjode för Piffi, jobbigt när sina små djur gåt bort.
    Hoppas hon mår bättre.
    Inte så rolig fredag. Kram till alla er!

    SvaraRadera
  2. Nu kommer tårar i floder så fint och så tapperta av henne
    Stor kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Grattis på Födelsedagen! Hoppas din dag blir riktigt bra!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...