21 maj 2010

Hamster

Motion torsdag:
Lunchpromenad 15 min
Powerwalk 35 min

------------------------
Piffi är död. Maja hittade sin älskade hamster död i buren i morse. Hon är helt förtvivlad min lilla älskling - hennes bästa kompis finns inte mer.

Det gör så ont i mitt hjärta att se henne så ledsen. Hon ville ändå gå i skolan idag och så får hon följa med kompisen Julia hem.

Vi hann ta fram en kartong och bädda till henne, och lägga henne i den - så att Maja slipper se henne i buren igen. Vi har gjort en liten matskål och lagt mat också.. Plus att hon har fått ett fint täcke.
Ikväll är det cermoni i trädgården.
Det är en ledsam fredag idag, men jag tror vi kommer att ha det mysigt ändå.

Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Men oj, tyvätt är det ju så att våra små djur lever inte så länge.
    Men sånt är livet, det tar slut ...förr eller senare...
    Därför ska man glädja sig åt det man har :)
    Man vet aldrig när det tar slut.
    Ha en underbar helg, kramiz

    SvaraRadera
  2. åh....så tråkigt:o((Minns när jag var liten...hade en vit dansmus.Fredastair hette den....Minns hur ledsen jag blev när han dog.
    Kram till Maja från mig

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...