11 april 2010

Helgrapport

Fredagkvällen var efterlängtad, men blev inte riktigt som tänkt. Jag hade sett framför mig att vi alla skulle sitta och mysa i soffan och äta popcorn. Men Wille somnade innan vi var klara med disken efter middagen och Maja var mest ute med kompisen och när hon kom hem så somnade hon nästan direkt också..
Ja, så kan det bli!
Lördag:
Jag och Maja tog vår morgonpromenad,
vi käkade härlig gemensam frukost,
vi plockade ut i princip allt i vårt förråd -kastade det vi inte visste vi hade (?) - sorterade ner säljbara saker i loppislådor - städade och slutligen plockade in allt vi skulle spara,
flyttade ut redan sorterade loppiskartonger från rummet till förrådet,
vi satte upp studsmattan (nu är det vår!),
Wille och Maja hoppade en stund,
vi sopade uppfarten,
städade bilen :o),
tvättade bilen,
vände på Willes bilstol (nu åker han framlänges),
tvättade klädseln till bilstolen (nu luktar det härligt sköljmedel i bilen)
slutligen packade jag ner påsken.., kvällen avslutades med hämtmat.....
Ja, vem f-n orkade laga mat?
När barnen somnat i soffan, så satte jag och Staffan oss på var sin våning... hehe - ja, jag ville se "en djävul klädd i Prada" tror jag den hette och maken ville se "El Classico". Men vi avslutade med att somna i var sin soffa på ovanvåningen.
En himla skön och händelserik lördag!
.....................................
Söndag.
Har varit på tippen och slängt allt skit vi samlat på oss.
Fikat med mamma och pappa
Varit och kollat på vagn till Wille - vi behöver en "slit och släng", men hittade ingen billig nog. Ska kolla på Blocket ikväll.
Handlat mat för veckan
Städat ovanvåningen
Tömt rummet (där vi ska riva vägg)
Varit inne hos grannen som har rivit sin vägg och kollat lite
Bäddat rent i alla sängar
Badat Wille
Just nu sitter jag och chattar med Camilla vars vatten har gått men inga värkar...... Åh, jag känner mig som en riktig mamma, börjar bli nervös och skulle helst vilja åka och hämta henne och köra in med henne till förlossningen. Nu är det dags tycker jag - jag vill träffa Gabriel och jag vill helst träffa honom nu!

Nä, nu ska jag och Maja kolla in Fritidsresors hemsida. Varför? jo, för att vi har bokat en resa......hoppsan, det var inte planerat. Så kan det bli!
Kram Eva






2 kommentarer:

  1. Låter som du haft en riktigt bra helg!
    Vår har med varit kanon!
    Önskar bara man hade lite mer tid när man kör så långt, men det får bli nästa gång!
    Kram

    SvaraRadera
  2. rkar till att ha varit en bra helg:o)))Härligt.Kram till er alla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...