12 april 2010

Arbetsdagen snart slut

Usch.. Här utanför har en cyklist blivit påkörd av en bil.. Det händer för mycket olyckor här utanför. Varför kan inte bilister och cyklister vara lite mer uppmärksamma. Jag är rädd för att cyklisten bara cyklade ut i rondellen. Tyvärr händer det ganska ofta.

Oavsett vem som har lagen på sin sida - så gör det ju mer ont för cyklisten... Det har jag förklarat för Maja också. "Det gör inte ont på bilen, men krockar en bil med dig om du går eller cyklar, så gör det ont på dig"

Jag resonerar likadant när en STOOR lastbil kör vid mig - bättre fly och lämna företräde.

Ja, det är tråkigt med olyckor oavsett. Nu är arbetsdagen snart slut och jag ska hem och "hålla måndag". Ska försöka komma ut på en promenad och sedan köra 30 minuters träning med gummiband. Mjukstart...

Hejdå!
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Usch va jobbigt, jag cyklar som en speed genom rondellen men har märkt ibland att bilisten inte upptäcker en cyklist lika lätt.
    Sen är man ju dum som inte använder hjälm.
    Kramis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...