30 mars 2010

Maja



Under förmiddagen i dag har Maja varit med mig på jobbet. Jag försöker förklara för henne att hon har mycket roligare på fritids, men hon vägrar att tro på det. I och för sig kan jag förstå henne, för inga av hennes klasskamrater är där - men hur kul är det att sitta och rita en hel dag? Som tur är sitter jag själv på ett kontor, så det är ingen som har "ont" av att hon är med. Att vara ledig hela påsklovet är ju tyvärr ingen möjlighet. Den stackars semestern ska räcka till mycket under ett år.
Men jag har tagit en semesterdag och det är på torsdag - härligt!!
I morgon ska Maja vara hos kompisen Julia och hennes syster Tilde. Julia och Tilde ska sedan vara hos oss på torsdag. Man försöker ju hjälpa varandra så mycket det går!


Ja, nu hade hon tur ändå - för mormor kom och hämtade henne efter lunch. Så nu är dom ute hos mormor-Inga i stugan och fikar kan jag tänka mig. Det är strålande solsken och Maja kommer att leta efter snödroppar :o) - hoppas hon kommer hem med en stoor bukett!
Jag forstätter jobba jag.
Vad gör du?
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Hej! kul för henne och se hur de går till på ditt jobb, så kan ho förstå att du kan vara trött ibland, tur att mormor rädda henne :)
    Själv har jag köpt de sista till Karoline som fyller år idag, bakat tårtbotten, tagit en 45 min siesta :) och nu ska jag börja skala potatis, blir gratäng, oxfilé, sallad, de har hon beställt.
    Ha de bra! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag är i Sälen, men här lyser solen tyvärr med sin frånvaro.
    Glad påsk önskar jag er.
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...