12 februari 2010

Vikarie

Maja och jag har skrivit upp oss på en "Sköthäst-vikarielista". Jag har sagt nej till Maja att vara 1:e skötare till en häst varje söndag 10-12, då det i vår familj är bokat ganska mycket. 2:e skötare ville jag inte heller att Maja skulle vara, för då måste man dit om inte 1:e skötaren kan/blir sjuk eller dyligt. Risken är stor att man själv inte kan.

Därför sa jag till om en vikarielista som vi kunde skriva upp oss på. Så kan alla tjejer som har sköthäst ringa en vikarie om dom inte kan någon gång. Då är vi inte uppbokade varje söndag, det är legalt att tacka nej och det är olika hästar! Kanon tyckte jag och Maja. Maja var först lite tveksam, för hon sa "ingen kommer att ringa mig"...

Men, efter tre dagar så ringde första, igår den andra och idag den tredje :-)


På söndag är det sköthäst Gustaf OCH Silver och en dag i Mars är det Silver igen. Kul för henne. På söndag har jag fått engagera en annan mamma som är i stallet med sin dotter att agera mamma till Maja.. Tack snälla Madde om du läser detta! Själv har jag ju huset fullt!

Hästar är kul!
Kram Eva

bilder lånade från google.se








3 kommentarer:

  1. Ojjj kanske blir mer än o vara 1-skötare :)
    Kul att hon har en hobby o att du också är intreserad. Ha de bra! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej darling, önskar er en jätte härlig och mysigt helg..puss

    SvaraRadera
  3. Vad kul för henne, det låter ju toppen med vikarieskötare! : )

    Saknar hästar och ridning ibland, hade häst som ung..

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...