11 februari 2010

Stallet

Nästan hela arbetsdagen har gått och jag har inte skrivit!! Konstigt... Min fm-fika och lunchen gick åt till annat idag. Jag har både varit en snabbis på Ikea och en snabbis på Lidl. Förberedelser inför helgen.
Jag vill inte ha en massa att göra på fredag efter jobbet precis innan familjen T&R kommer. Så ikväll när jag och Maja är i stallet, så fixar Staffan ihop pastasåsen till i morgonkväll - därav att jag handlade på Lidl.
Hemma har vi det tyvärr väldigt kallt. Vår luftpump fungerar inte som den ska - det blåser inte in varmluft..suck.. Så den har vi stängt av och använder oss av direkt-elen (har jag kanske skrivit om innan). Mr Nisse som skall åtgärda pumpen kan inte komma förrän om en vecka... - därav att jag handlat på Ikea. Det vill säga en jäkla massa värmeljus för att hålla värmen :O)


Nu ska jag lägga in sista växeln på jobbet och sedan hem i raketfart för att både hinna äta och skjutsa Maja i tid till ridningen. Det är faktiskt sol ute, så det känns inte så betungande att åka iväg idag. I och för sig lär ju inte solen vara uppe när vi är i stallet - men ändå!

Önskar er en skön torsdagkväll!
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Det har varit helt underbart väder idag :) Synd man inte är ledig :S
    Vi får hoppas det blir fint i helgen med :)
    Ha en underbar kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt och slippa flänga efter jobbet en fredag, jag vill helst planera lite i förväg.
    Ha en bra kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. God morgon vännen!
    Jag hoppas ni har mindre blåsigt än vi... riktig snålblåst här!
    Önskar dig en härlig helg :)
    Kramiz

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...