14 februari 2010

Söndag em


Tomt... Det är snart två timmar sedan familjen körde hem. Här är det tomt nu... Men om 6 veckor är det vår tur att åka hem till dom :o) - längtar redan!

Vår lördagsaktivitet var att köra till Höör till Björkviksbadet. Himla fint ställe! Här badade vi och hade roligt med barnen några timmar, sedan bar det hemåt igen och efter middagen så var det Melodifestivalen för hela slanten. Men.... vilka urdåliga låtar... synd. Dock tycker jag det var rätt låtar som gick vidare, dom minst dåliga alltså. Andreas Johnsons låt var väl helt okej, men den låter ju precis likadant som alla andra låtar.. Hoppas nästa lördag bjuder på bättre bidrag!

Nu är det en helt vanlig söndag, Maja har varit i stallet och ryktat och mockat och njutit! Jag förstår henne, det är helt underbart att vara i stallet och jag är väldigt glad över att jag lyckats styra in henne på samma bana. Den glädje som lyser i flickornas ögon är obetalbar - fantastiskt härligt att se.

Staffan och Simon är och hämtar hem ett skrivbord jag köpt genom Blocket. Ett helt vanligt skrivbord vi ska ha på ovanvåningen - så klart jag måste ju först måla det vitt :o) - du trodde väl inget annat? hehe

När dom kommer hem igen, så ska jag köra till Apoteket och köpa en salva som gör att alla mina röda utslag på bröstkorgen och halsen försvinner... Ser ut som värmeutslag, men det kan ju inte bero på att vi bor speciellt varmt hehe Får höra vad dom säger. På hemvägen ska jag hämta ut mina fina emaljskyltar jag beställt!!!

Det som är bokat för kvällen är endast Ponnyakuten på TV ihop med Maja. Nu ska jag tråkigt nog fortsätta med tvätten - urk

GRATTIS ALLA på Alla-hjärtans-dag!


Jag och Staffan firar det inte, men vi fick jättefina tavlor av Maja som hon hade gjort. Tack älskling!!

Kram Eva



1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg ni har haft, kul och kunna umgås så länge.
    Själv har jag jobbat men fick en bra avslutning på helgen :)
    Ha en bra jobbardag! Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...