15 februari 2010

Ögoninflammation


Det verkar som att Wille har ögoninflammation.. Han fick inte upp ena ögat i morse och det var helt igen-geggat och svullet. Han får stanna hemma och kurera sig idag tillsammans med sin pappa. Det gäller att tvätta ögat varje timme med ljummet vatten, för att slippa ögondroppar. Jag vet att vi aldrig kommer att kunna droppa något i hans öga. Men det brukar fungera om man håller efter det!


Jag och Maja fick på så sätt en liten lugnare morgon. Sov längre gjorde vi ju inte i och med att vi inte märkte att Wille var dålig förrän vi redan var uppe (synd..jag är trött). Men, jag hann bläddra lite i min nya tidning Jeanne D´Arc Living

Här kommer lite härliga bilder från tidningen. Förstå att jag längtar efter alla loppisar. Mamma, ska vi ha loppis själva i år?


Härligt stort linneskåp



Ett sådant här skåp vill jag ha..


Fin kanna


Nummerskyltar ska jag leta efter i sommar.


Efter att ha "svullat" ganska så rejält i mat i helgen, så är det skönt att åter vara tillbaka till mina Modifasts. Kände hur dåligt jag mådde när jag åt "fel mat". En bra signal! Så nu sitter jag och idisslar morötter och dricker vatten mellan mina måltider.

Fikan slut, jobbet väntar!
Kram Eva









4 kommentarer:

  1. HEJ, ett förslag att droppa i ögonen. Gör det när han sover.
    Det gjorde vi med en av killarna, det funkade bra. Han märkte aldrig något.
    Hälsningar Doris.

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis ska vi ha loppis.
    Jag har redan börjat samla
    Någon gång i juni, eller hur?

    Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Stackarn, hoppas han blir bra snart och hoppas du klarar dig.
    Kul med loppis,man kan inte spara på allt.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. usch då...hoppas det ger sig snabbt!
    Kram på er alla!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...