16 februari 2010

Morgon

Så här ser det ut just nu utanför vårt sovrumsfönster. Det är en ljusgrå himmel fylld med snö och så snöar det så klart.... Tröttsamt.


Det är tisdag morgon och jag är hemma med Wille pga hans ögoninflammation. Det var lite geggigt i ögonen i morse, men dom är inte irriterade eller svullna idag, så det blir dagis i morgon. Dock måste vi tvätta ögonen varje timme ändå så att vi tar bort all smuts så att inte lillemans små fingrar kladdar runt och smittar allt och alla.



Wille är inte sjuk sjuk, utan hur pigg och glad som helst. Här i sin pyjamas så "meckar" han med sin nya skruvmejsel som han fick i Alla-Hjärtans-Dag present. Maja fick en film om "hur man sköter en häst" och var lika lycklig hon över sin present.



Dessa fina tavlor fick jag och Staffan av Maja! Underbara!

När jag och Wille gick upp i morse var Maja redan vaken - Kryss i taket! När jag sedan gick in för att bädda hennes säng, så hade Maja redan bäddat den! Var ska detta sluta :o)?
Nu ska vi i alla fall fortsätta med morgonbestyren och sedan myser vi nog i soffan en stund. Här där jag sitter nu och skriver, "jobbar" Wille och han har sin favvomusik på.... Heavy Metal... Inte snäll hårdrock alltså, utan ännu värre...suck Staffan har "skadat" honom ;o)
vi hörs under dagen!
Kram Eva

4 kommentarer:

  1. Snygg bild från sovrumsfönstret,
    jättefin häck, den måste vara ett proffs som har klipt den!!!!

    SvaraRadera
  2. Kan det vara pappa som skrivit kommentaren ovan ;O) - visst är det ett proffs som har klippt vår häck!

    Ha det bra, vi hörs snart igen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. usch ja ...vill ha Vår nu....Drygt med alls nö....
    Ses på Lördag.o)!Kramiz

    SvaraRadera
  4. Vilka fina tavlor ni fick, gulligt!
    Skönt och få vara hemma en dag med Wille, hoppas han är bättre nu. Kramis Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...